15.11.10

Papusa Aradeanca


A fost  o moda candva , cel mai frumos cadou pe care puteai sa-l primeti era o papusa care spunea mama , inchidea , deschidea ochii si care avea o placuta de material plastic pe care era scris un nume, evident romanesc.Aceasta este papusa mea  care am pastrat-o  peste ani , nu stiu de ce dar cred ca mi-a placut , acum sta intr-un colt si nimeni nu o mai baga in seama;  doar atunci cand fac ordine o mai intreb ce mai face. Pana sa  am copil   papusa era dragostea mea dar dupa aceea locul ei  a fost luat de minunea mea de baietel . Si dupa cum bine se stie ca baietii se joaca cu masinute si robotei , casa a fost invadata de aceste jucarii si papusa  a  ramas  doar o amintire.   In acele vremuri nu existau prea multe jucarii dar nu  si le permitea toata lumea asa ca m-am multumit cu aceasta papusa tocmai  cand m-am angajat ;  poate de aceea mi-a fost asa de draga   si am putut sa o pastrez ca amintire. Fabrica Aradeanca lucra din plin si facea  mult export cu un tip de papusi artizanale care aveau un mare succes pe piata externa , este imposibil sa nu fi vazut acele statuiete cu romancuta si cu ciobanelul imbracati national pe un postament care era inchis intr-un geam de plastic; .acestea erau cadouri de baza care se faceau intre familii, de aceea unii mai au si astazi asemenea produse in vitrina.  


Rafturile marilor magazine erau ticsite de papusi cu par  blond  , saten , roscat si negru abanos care iti luau  ochii in incercarea de a o alege pe cea mai frumoasa . La papusa mea ai lipseste rochia originala si aam imbracat-o cu o pereche de pantaloni scurti care erau al copilului, asa ca am doua  amintiri.

2 comentarii:

Ruxandra spunea...

Dava doriti sa vindeti aceasta papusa, as vrea sa o cumpar. E-mailul meu este ruxandraoanabratu@yahoo.com

Unknown spunea...

Lia Jurcau
E o papusa deosebit de frumoasa, oare puteti sa-mi spuneti numele. As incerca sa o caut, am o nostalgie pt aceste papusi, sunt deosebite si surprind trasaturile candide ale copiilor, dar papusa dumneavoastra e speciala. mailul meu : liajurcau@gmail.com. Va multumesc mult!